Murphy Kanunları Nedir?

BİLİM, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE BİLGİSAYARLAR İLE İLGİLİ YASALAR

Bilim

* Bir deney olumlu sonuç verdiyse, birşeyler kesin ters gitmiştir.

* Başarılı bir deneyi asla tekrarlamayın

* Hiçbir deney tekrarlanabilir değildir

* Hiçbir deney toptan başarısız değildir, kötü örnek olarak işe yarar

* Herhangi bir veri topluluğunda, en ortada, en açık ve en doğru olduğu düşünülen veri; hatanın kendisidir. Çalışmanın içindeki kimse bu hatayı görmez, ama dışarıdan bakan ilk kişi hemen farkeder.

* Bilimsel bir çalışma yapıyorsanız;

o Önce konuyu anlayın

o Mutlaka her şeyi kaydedin. Bu çalıştığınızı kanıtlar

o Önce eğrileri çizin, sonra verileri onun üzerine oturtun

o Şüphelendiğiniz durumlarda eminmişsiniz gibi yapın

o Bilimsel deneyler tekrarlanabilir olmalıdır; yani hepsi aynı şekilde başarısız olmalıdır!

o Mucizelere inanmayın, onlara güvenin.

o Gerçekler teorinizi desteklemiyorsa, o gerçekler hasıraltı edilmelidir

o Yeteri kadar çok veri topladıysanız, istatistik yolu ile her şeyi ispat edebilirsiniz.

* “n” adet denkleminiz varsa, mutlaka “n+1” adet bilinmeyeniniz olacaktır

* Bütün büyük buluşlar bir hatanın sonucudur

* Bilimin altın kuralı : “Altını olan kuralı koyar”

* Parlak bilimsel fikirler üç fazlı bir süreç yaşar. Bunlar şöyle sıralanabilir;

o Bunun yapılması imkansız, zamanımızı boşuna harcamayalım…

o Yapılabilir ama yaptığımıza değmez…

o Bunun çok iyi bir fikir olduğunu en başta söylemiştim!

* Yeşilse ve kımıldıyorsa biyolojidir, kötü kokuyorsa kimyadır, çalışmıyorsa fiziktir, anlaşılmaz ise matematiktir, saçma sapansa ekonomi ya da psikolojidir.

* Bir grup bilim adamından teorilerini değiştirmelerini istemek, bir grup polisin kanunu değiştirmelerini istemek ile aynıdır.

* Bir kişinin fikrini çalmak hırsızlık, birçok kişinin fikrini aynı anda çalmak araştırmadır.

Murphy’nin Termodinamik Kanunu

* Basınç altında her şey daha kötüye gider.

Teknoloji

* Bir araya getirilmiş her ürün eninde sonunda parçalarına ayrılır

* Herhangi bir patent başvurusu yapacaksanız, bir hafta önce birisinin aynı başvuruyu yapmış olma ihtimali çok yüksektir.

* Faturayı ödediğiniz anda garantiler sona erer

* Bir cihazın ne kadar az fonksiyonu varsa o kadar mükemmel çalışır

* Teknik bir yazıda anlamadığınız bir kelime varsa, o kelimeyi yok sayın. Metin o kelime olmadan da anlamlı olacaktır

* Yeteri kadar ileri bir teknolojiyi sihirden ayırabilmek imkansızdır

* Yeteri kadar paranız ve zamanınız varsa her teknik problem çözülebilir, ancak hiçbir zaman zaman ve para bir arada bulunmaz.

Mühendislik :

* Bir işin bitme tarihinin kesinliği, işin teslim edilmesi gereken süre ile ters orantılıdır. Ne kadar kısa sürede teslim etmeniz gerekiyorsa, iş o oranda gecikir.

* Ölçümler en kullanılmaz birimler ile ifade edilmelidir. Örneğin hız için İnç/15 dakika gibi.

* Hiçbir kablo uygun boyutta kesilemez, genelde de kısa kalır.

* Toleranslar eklendiğinde daima en fazla hata payına yol açar, birbirini götürmez.

* Bir proje için (n) adet parça gerekiyorsa, stokta daima (n-1) tane vardır.

* Bir motor daima beklediğiniz yönün aksine döner.

* Korumalı bir devre diğer devreleri yakmaya yarar.

* Hızlı atan bir sigorta ile korunmuş transistör, önce kendisi yanarak sigortayı korur.

* Herhangi bir ürün son kalite kontrolünü geçmeden arızasını ortaya çıkarmaz.

* Satın alınmış bir cihaz, gelen cihaz kalite kontrolünü geçene kadar mükemmel çalışır, ama sadece o kadar.

* 16 vidalı bir cihazın 16. vidasını sökerken yanlış cihazı söktüğünüzü fark edersiniz.

* 16 vidalı cihazı kapatıp son vidasını sıktığınızda içine koymanız gereken bir şeyi unuttuğunuzu fark edersiniz.

* Cihaza takılması gereken ekstra parçalar ancak herhangi bir cihazın montajı bittikten sonra görünür hale gelirler.

* Nesneler daima en çok zararı görecek şekilde düşerler

* En değerli parçanın düşme olasılığı en yüksektir

* Yere düşen bir nesnenin erişilmez bir yere düşme olasılığı, parçanın gerekliliği ile doğru orantılıdır

* Bir hesaplamada sorun çıkaracak bir hata eninde sonunda ortaya çıkar

* Hesaplamadaki hatalar her zaman en fazla zarar verecek doğrultuda yapılır

* Herhangi bir hesaplamada sabitlere (özellikle mühendislik kitaplarından alınanlara) değişken muamelesi yapılmalıdır

* Laboratuardaki test koşulları ile gerçek hayattakiler asla örtüşmez

* Herhangi bir çizim ya da plandaki en önemli ölçünün konması daima unutulur

* Test üretimi mükemmelse, seri üretim kesin hatalı olacaktır

* Tüm teslimat taahhütlerine öngörülen zaman 2 ile çarpılmalıdır

* Bir üründe yapılacak temel bir değişiklik, üretim bitmek üzereyken fark edilir

* Bir üretimde yanlış sırayla takılması imkansız parçalar varsa, bu parçalar yanlış sırada takılacaktır

* “Değiştirilebilir” parçaları değiştirmek imkansızdır

* Bir üreticinin herhangi bir ürünü hakkında verdiği teknik verileri 0.5 ile çarpmak gerekir, aynı ürün hakkında satıcıların verdiği rakamları da 0.2 ile çarpmalısınız

* Kullanım kılavuzları asla okunmaz

* Servis gerektiren cihaz ya da parça her zaman en erişilmez yerdedir

* Bir ürüne aşılması imkansız bir güvenlik faktörü hesaplandıysa, geri zekalının biri bu faktörü aşacak bir yolu mutlaka bulacaktır

* Fişe takarsanız çalışma ihtimali daha yüksektir (bu çok eskiden servise gittiğim bir müşteride benim başıma geldi!)

* Bozuk cihazı zorlamayın, daha büyük bir çekiç edinin!

* Tecrübeniz bozduğunuz cihazlar sayesinde artar

* Her şeyi denediniz ve sorunu bulamadınız ise, kullanım kılavuzunu okuma zamanı gelmiştir

* Tamirin ana kuralı : Çalışmayacak!

* Birine bir cihazın çalışmadığını ispatlamaya çalışıyorsanız, o cihaz çalışacaktır

* Hassas işler için mühendislik kuralları : Mikrometre ile ölç, tebeşir ile işaretle, balta ile kes!

* Tasarım mühendisliğinin temelleri:

o Tasarım mühendisinin ana görevi, fabrikanın çok zor üreteceği, servis mühendisinin ise asla servis veremeyeceği bir cihaz tasarlamaktır.

o En sık arıza yapan parça, en erişilmez yerde olmalıdır.

o Her tasarımda bir tedavülden kalkmış parça, iki adet piyasada bulunamayan parça ve üç adet de henüz üretilmemiş parça bulunmalıdır.

o İyi bir mühendis ya da teknisyen arıyorsanız, bir işi yapmadan önce en uzun süreyi tahmin eden ve en pahalı masrafı önerenini seçin.

Bilgisayarlar

* IBM’in Pollyanna Prensibi : Bilgisayarlar çalışmalı, insanlar düşünmelidir.

* Bilgisayarlar onlara ne söylüyorsanız onu yapar, ama sizin istediklerinizi yapmaz!

Programcılık

  o Çalıştırabildiğiniz bir program o anda eskimiş olur

o Her program mutlaka yavaş ve pahalıdır

o Bir program faydalı ise değiştirilmek zorundadır

o Bir program faydasız ise hemen kullanım kılavuzu yazılır

o Her program mevcut belleği dolduracak kadar büyütülmelidir

o Bir programın değeri, çıktısının fazlalığı ile doğru orantılıdır

o Bir programın karmaşıklığı, programcının bilgisi aşılana kadar artmaya devam eder

o Programın testi başarılı ise, sonradan kullanılacağı tüm bilgisayarlarda sorun çıkaracaktır

o Bir programın piyasaya çıkmasından en az 6 ay geçmeden en kötü hatası ortaya çıkmaz

o Daima bir hata daha çıkar

o Bir programcıdan kullanıcının istediği değişiklik çalışırsa, kullanıcının istemediği şekilde çalışacaktır. Aslında kullanıcılar da ne istediklerini bilmezler ama ne istemediklerini çok iyi bilirler!

o İnşaatçılar inşaatları programcıların program yazdıkları yöntemler ile yapsalardı bir ağaçkakan tüm medeniyetimizi bitirebilirdi…

Önceki sayfa 1 2 3 4 5Sonraki sayfa

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu