Teknoloji Dolabı

System UI işlemi durduruldu hatası nasıl çözülür ?

System UI işlemi durduruldu hatası nasıl çözülür ?

Android akıllı telefonlarda bazen ana ekran kilitlenir, System UI işlem durduruldu hatası mesajı ekranda çıkar ve hiç bir işlem yapılamaz.Android cihazlarda en çok karşılaşılan hatalardan biri de “Android sistem arayüzü durdu” hatası. Bu hata nedeniyle telefonunuz geçici bir süre kilitlenebiliyor veya telefonuz veya tabletinizde uygulamaların çalışması aksayabiliyor.

Bu tür durumda telefonu açıp kapatma yöntemi ile çözüm aranıyor. Ancak bu yöntem soruna kalıcı olarak herhangi bir çözüm sağlamaktan uzak.Size bu yazımızda System UI işlemi durduruldu hatasının kesin çözümünü sunuyoruz. Başka hiç bir platformda bunu bulamayacağınızdan eminiz. Bundan sonra bulacaklarınızda zaten bizden kopyalanmıştır. :D

System UI işlemi durduruldu hatası çözümü

Anlatacağımız yöntem kesin çözümdür ve program yüklemek zorunda kalmanız gerekmez.

Teşekkür mesajlarınızı yazı altındaki yorum bölümümüze bekliyoruz :)

Çözümü çok basit. Adım adım ilerleyerek aşağıda çözüm yolumuzu uygulayınız.

1 – Google Play Store‘u açalım

2 –  Uygulamalarım sekmesine girelim. Burada indirmiş olduğunuz tüm uygulamaları göreceksiniz.

System UI işlemi durduruldu hatası nasıl çözülür ? (Kesin Çözüm)

3 – Google ve Google Play Müzik uygulamalarına Ocak ayında gelen son güncelleme System UI işlemi durduruldu hatasına yol açmaktadır. Güncellemeleri kaldırmanız halinde sorununuz çözülecektir.

4 – Google ve Google Play Müzik  uygulamalarını tek tek seçip Kaldır diyoruz ve böylece güncellemeleri kaldırmış oluyoruz.

System UI işlemi durduruldu hatası nasıl çözülür ? (Programsız Kesin Çözüm)

Eğer bu iki uygulamadaki güncellemeleri kaldırdıktan sonra sorun çözülmediyse yakın zamanda başka güncellediğiniz google uygulaması var ise onlardaki güncellemeleri de kaldırın.

System UI işlemi durduruldu sorunumuz bu şekilde düzelmiş oluyor.

Eğer bu çözüm yöntemimiz işinize yaramadıysa ve hala sorun devam ediyorsa telefonunuza virüs bulaşmış olabilir.

Android virüs temizleme ile ilgili sitemizde yer alan rehber yazılarımızı okuyabilirsiniz. Virüs temizleme ile ilgili yazılarımıza ait yönlendirme linklerini aşağıda veriyoruz.

.:: Android’de Virüs Temizleme Yöntemi

.:: Android Cihazlar için En İyi Antivirüs Programları

.:: Android Telefon Format Atmadan Virüsten Nasıl Temizlenir?

Eğer sorununuz bizim sayemizde çözülmüş ise lütfen konumuzun altına görüşlerinizi mutlaka yazınız.

Sitemizi sık kullanılanlara ekleyerek ve üyesi olduğunuz platformlarda paylaşarak bize destek olabilirsiniz.

İhtiyacınız olduğunda bize tekrar başvurmanızı temenni ederiz..

Android cihazınızın kullanımını daha iyi hale getirecek ve Android Performansını Arttıracak 5 Sistem Temizleme Uygulaması ‘nı sizler için buradaki yazımızda derlemiştik. Bu yazımızada mutlaka bakmanızı öneriyoruz.

Kaydet

Kaynak:
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 149 YORUM
  1. Josef dedi ki:

    Ya var ya bir tanesiniz. Süpersiniz harikasınızı sorun düzeldi. Arama sonucu geldim sitenize ama artık her başım sıkıştığında gelirim. Ya valla ne diyeyim saolun varolun. KRALSINIZZZZZZ

  2. yusuf dedi ki:

    Allah bin kere razı olsun şıp diye çözüldü kralsınız valla internette bir sürü şey var hepsi çöp süpersinizzzz

  3. Kaam dedi ki:

    Sorunumu sizin sayenizde çözdüm ne desem az size teşekkürler

  4. Mehmet Bahadır dedi ki:

    Anlatılan işlemi yaptım sorunum çözüldü. TeknolojiDolabiını google aramalarda rastladım artık buraya sık sık uğrarım. Harika bir şey tek tıkla çözüm süpersiniz

  5. Ahmet dedi ki:

    Google ve google play muzik işe yaradı. Teşekkürler

  6. Furkan dedi ki:

    Google ve google play müzikle duzeldi saol

  7. busra dedi ki:

    Allah razı olsun hallettim :))

  8. ismail dedi ki:

    Eyvallah kardesim google ve google play muzik kaldirdim sorun cozuldu.

  9. Nazli dedi ki:

    Google ve google play muzik ise yaradi boyle yaparsaniz sorun duzelmis oluyor

  10. qaraqral dedi ki:

    abi siz adamın dibisiniz ya vallaha saolun hıç bişi yapamiodum telefonda cok saolun

  11. fatih dedi ki:

    teşekkürler google kaldırdım sorun çözüldü…

  12. kenan dedi ki:

    Adamsın sorun düzeldi çok saol

  13. Teknoloji Dolabı dedi ki:

    Merhaba yazmış olduğunuz mail adresine bolca bir teşekkür mesajı yazmıştım ve bunu önceki konuyu silerek site içeriğine kaydedeceğimi söylemiştim. Okumadınız sanırım.
    Buradan size çok teşekkür ediyorum.

  14. Burhan Çelik dedi ki:

    Teşekkürler

  15. yigit dedi ki:

    ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞİM SİTENİZİ BÜTÜN YOUTUBE YORUMLARINA PAYLAŞTIM YORUMLAR BOT DEĞİLDİR OLUYOR EMN EDERİM

  16. Teknoloji Dolabı dedi ki:

    Evet zaten kullanıcılar hep epostalarını sallıyorlar. Tabi haliyle buda normal bir sürü spam yada reklam mesajı gitmekte. Bizde böyle bir şey yok.
    Şu ana kadar kayıtlı üyelere tek mesaj göndermedik sitenin reklamını yapmadık.

    Bu güzel çözümü paylaştığın için buradaki herkesin huzurunda tekrar teşekkür ederim.
    Ben serbest paylaşımdan yanayım. Haklara riayet ederim.
    Burada yayınlanan tüm yazılar kaynaklarından özel izin alınarak yayınlanır. Öyle çalıntı vs bizde olmaz.

    Takipte kalın yada bize katılın. İletişim adresimiz sayfanın sonunda mevcut.

  17. HASAN dedi ki:

    harikasınız Google ve google play müzikle duzeldi saolun varolun…

  18. sule dedi ki:

    sorun çözüldü .işe yaradı gerçekten çook teşekkür ederimm .

  19. Adsız dedi ki:

    Yanlış anlama düzeltilmiştir.

  20. Adsız dedi ki:

    Neyse SS’ler duruyo benim için yeterli.

  21. Adsız dedi ki:

    Ani çıkış yaptım farkındayım kusuruma bakmayın kendiniz çözüp paylaşmıssınız gibi görünce bir anda sinirlendim eposta adresi bana ait değil rastgele yazdım o yüzden görmemişim.

  22. Erkam dedi ki:

    Allah razi olsun

  23. Adsız dedi ki:

    Rica ederim.
    Çoğu kişi bu sorundan muzdarip insanların bu sorunu çözmesine yardımcı olduysam ne mutlu bana iyi akşamlar :) .

  24. Batuhan dedi ki:

    Allah ne muradın varsa versin tuttuğun altın olsun eyw çok sağol bitanesin

  25. alper dedi ki:

    Sonsuz kere binelrce teşekkür

  26. alper dedi ki:

    Harika siniz Allah razı olsun sorunum çözüldü çok teşekkür ler artık sürekli ziyaretciniz olcam

  27. Büşş dedi ki:

    Valla çok teşekkür ederim sizin sayenizde telefonum düzeldi Allah razı olsun

  28. Davut dedi ki:

    Ya çok teşekkürler saolun şıp diye çözüldü

  29. Ibrahim dedi ki:

    Valla adamsin duzeldi.EYVALLAH

  30. Deniz dedi ki:

    Ekran ana ekran ve kilit ekran resimlerini iptal edip galeriden bir resmi sectim her iki ekrana ve düzeldi…15 gundur yapmadıģım kalmamisti.benim tel note 2..

  31. berrak dedi ki:

    Çok teşekkurlerrrr :-)siz birtanesiniz ya o kadar aradim hep virüs prog. İndirin olayı diyorlardı.sizin sayfayı tesadüf buldum ve sorun çòzüldü.Sağolun umarim goggle aramalarda ust sıralara çîkarsınız.

  32. serhenas dedi ki:

    Çok teşekkür ederim,galiba halloldu,harikasınız

  33. Mustafa sarı dedi ki:

    Teşekkürler teknolojidolabı ?

  34. Zeynep dedi ki:

    Sorunum çözüldü sayenizde. Teşekkürler :)

  35. Abdullah dedi ki:

    Adamsınız.Muhtemelen google bu durumdan zarar edecek. :) Ama hakettiler.
    Sorunum çözüldü.

  36. Melih dedi ki:

    Teşekkürler
    Bu arada yaşım 18 taliplerimi bekliyorum yoğurt yemeyi severim instagram mlhstndg

  37. Mustafa dedi ki:

    Gercekten cok tesekkurler. buyuk bir dertten kurtardiniz

  38. Deniz dedi ki:

    Allah sizden razı olsun kaldırdım ikisinide düzeldi çok sağolun 21.01.2017

  39. MURAT dedi ki:

    Allah razi olsun ! google, chrome ve gmail guncellemelerini kaldirdigim an sorunum düzelmiş oldu! umarım bırdaha bu sorunla karşılaşmam! TEŞEKKÜRLER! ♥

  40. zeynep dedi ki:

    Allah razı olsun bende telefonum bozuldu sanıyordum fabrika ayarlarına boşuna çektim yaaa bunu yapınca düzeldi teşekkürler.

  41. Dagan dedi ki:

    Teşekkür ederim kardasim sorun düzeldi

  42. Büşra dedi ki:

    Telefonumu fabrika ayarlarına döndürmüştüm düzelmesi için ama olmamıştı. Sizin çözümünüzü deneyecektim ama şu anda uygulamalarda yeni güncelleme yok. Bana en kısa zamanda yardımcı olursanız çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkür ederim.

  43. Kerim Özcan dedi ki:

    Çok teşekkür ederim

  44. Rıdvan dedi ki:

    Kardeşim saol google kaldırinca oldu.yorum yapmadan gecemedim

  45. kumru dedi ki:

    Çok teşekkür ederim. Sorunu çözdüm sayenizde . Iyi çalışmalar.

  46. Bekir dedi ki:

    Teşekkürler

  47. Mert dedi ki:

    Çok teşekkür ederim sadece google i kaldırmam yeterli oldu. Allah razı olsun

  48. Bekir dedi ki:

    Teşekkürler :)

  49. Büşra dedi ki:

    Allah sizden razı olsun gerçekten. Çok teşekkür ederim.

  50. Z dedi ki:

    Kardeşim siz bir harikasiniz şükür çözüldü problem saolun var olun allah sizlerin gönlünde ne var ise nasip eylesin inşallah.

  51. şerif taytıs dedi ki:

    Allah razı olsun, az daha telefona format atacaktım. bir tanesiniz. sizi sevmeyenleri kınıyorum. eeyy google sen kimsin ? neyin peşindesin ?

  52. Umutxx dedi ki:

    Adamin kralisin guzel insan sana helal olsun cok tesekkurler

  53. cem gürkut moralıoğlu dedi ki:

    Önerinizi uyguladım ve sorunum çözüldü. Çok teşekkür ederim. Aklınıza sağlık.

  54. Süleyman dedi ki:

    Teşekkürler, gerçekten işe yaradı.

  55. tet dedi ki:

    Süpersiniz :))) Google guncellemesini kaldirmam yetti…. teşekkür ederim.

  56. Sizene dedi ki:

    Googleı kaldırdığım an itibariylr sorun çözüldü teşekkürler.

  57. innocent_82 dedi ki:

    Yorumunuz

  58. Tan dedi ki:

    Çok teşekkür ederim kardeşim bu hata yüzünden telefona format attım keşke en başında baksaymışım

  59. Ali dedi ki:

    Yorumunuz

  60. Seyma dedi ki:

    Supersinjzz

  61. Ali dedi ki:

    Eyvallah kardeşim sorun çözüldü.

  62. Semih dedi ki:

    Çok teşekkür ederim. Diğer uygulamaların boşuna günahını almışım :) sorun Google’daymış.
    Samsung Note 3 com.android.systemui sorunu.
    Sorun çözüldü. Helal olsun.

  63. Onemi yok dedi ki:

    Harbiden ise yaradi tesekkurler……
    Tel resetledm dunya virys programi yukledim dediginizi yapnca android hatasi duzeldi tesekkurler…..

  64. Burak dedi ki:

    Teşekkürler Türkiye :)) Teşekkürler Teknoloji dolabı :))

  65. Nur dedi ki:

    ALLAH SİZDƏN RAZI OLSUN. SAYƏNİZDƏ PROBLEM QALMADI. :)

  66. Kadir dedi ki:

    Tesekkurler android hakikatten yaptim

  67. L@Z dedi ki:

    teşekkürler aga; BÜYÜKSÜN…… :-)

  68. Veysel kuru dedi ki:

    Yorumunuz

  69. Umut dedi ki:

    Allah sizden bin kere razı olsun harikasınız ya harika

  70. Cengiz Doğaner dedi ki:

    teşekürler google sildim sorun çözüldü

  71. Ramazan dedi ki:

    Düzeldi Sağolun

  72. alp dedi ki:

    adamsın yaaaaaaaaaaaa

  73. Özge dedi ki:

    Sorunum çözüldü. Teşekkürler.

  74. ÖZCAN dedi ki:

    çok teşekkürker..sayenizde sıkıntı bitti…

  75. Selim dedi ki:

    Allah razi olsun sabahtan beri internette bir suru sey yaziyo hicbiri ise yaramadi 2 kere fabrika ayarina dondurdum ama gene oldu cok kolaymis cozumi sagolun

  76. mr jack dedi ki:

    Allah razı olsun teşekkür ederim

  77. Osman YILDIZ dedi ki:

    Sosnzu teşekkürler 1 numarasınız

  78. Serdarda dedi ki:

    Helal sana hocam digerlerine gore gercekten teksin tesekkurler

  79. alican0y dedi ki:

    com.android.system UI hatası çözümü için tesekkurler

  80. emre dedi ki:

    saolunnnnnnnnn

  81. Ali dedi ki:

    Çok saolun harikasınız

  82. sinem dedi ki:

    Çok sağolun çok teşekkür ederim

  83. Esra dedi ki:

    Çözüm süper teşekkür ederim

  84. Batu dedi ki:

    Helal olsun alkışı hakediyosunuz olmaz dedim ama harbiden oldu sonsuz teşekkür ediyorum

  85. Serpil dedi ki:

    Allah razi olsun sabahtan beri internette bir suru sey yaziyo hicbiri ise yaramadi 2 kere fabrika ayarina dondurdum ama gene oldu cok kolaymis cozumi sagolun

  86. müge dedi ki:

    Teşekkürler

  87. Sena dedi ki:

    Güncellemeleri nasıl kaldırıyoruz ya kaldıra basınca uygulama silinir

  88. mustafa ün dedi ki:

    Selamün aleyküm çok teşekkürler harika siniz

  89. aydın dedi ki:

    Allah razı olsun. fabrika ayarlarına döndüm olmadı. yarın format attıracaktım valla kafayı yedirtti bana. düzeldi sayenizde çok şükür. iyiki varsınız…

  90. Özgür dedi ki:

    Süpersiniz.
    Teşekkürler

  91. Zek dedi ki:

    Allah razı olsun. Bir sürü sitede gezdim, yazılan o kadar şeyi yaptım, hiçbiri işe yaramadı. En çok da telefonı sıfırladığıma üzüldüm. Sayenizde telefonum düzeldi. Tekrardan Allah bin kere razı olsun. Cansınız.

  92. Betul dedi ki:

    Abi ALLAH seni CENNETİNE ALSIN.. BAŞKA NE SÖYLEYEYIMKI

  93. Buğra Kaygısız dedi ki:

    Gmail ile düzeldi teşekkürler.

  94. Vatandaş dedi ki:

    Sağol Gardaş Bir yerlerin dert görmesin

  95. Gökhan dedi ki:

    paylaşım için çok teşekkür ederim allah senin gibilerden razı olsun …

  96. Bedi dedi ki:

    Çok teşekür ederim sorun çözüldü

  97. Kadir dedi ki:

    Çok teşekkür ederim. Süpersiniz. Kurtuldum şu beladan.

  98. mustafa dedi ki:

    Çok teşekür ederim sorun çözüldü

  99. mustafa dedi ki:

    Harikaaaa. Anında düzeldi cok tesekkurler

  100. murathan dedi ki:

    Abi valla sotun cozuldu eywallah

  101. murathan dedi ki:

    Allah razı olsun. fabrika ayarlarına döndüm olmadı. yarın format attıracaktım valla kafayı yedirtti bana. düzeldi sayenizde çok şükür. iyiki varsınız…

  102. Sıla... dedi ki:

    Abi adamsın yok cm indir yok önbellek temizle hepsini yaptim gitmedi…Yeni favorimsiniz..

  103. Ufuk dedi ki:

    Tesekkurler sorun duzeldi supersiniz

  104. HACI dedi ki:

    SÜPERSİNİZ.

  105. Ahmet dedi ki:

    Çok teşekkürler.

  106. Sahin dedi ki:

    Helaaal olsun!!

  107. Adem dedi ki:

    Teşekürler sayenizde sorun çözüldü.googl-google play müzikle

  108. Mehmet dedi ki:

    Abi Allah razı olsun sayende telefon normale döndü.Teşekkür ederim.

  109. Bülent Uğurlu dedi ki:

    Teşekkürler.

  110. ayse dedi ki:

    Sonunda kurtuldum tşk

  111. ayse dedi ki:

    Tesekkurler tlfonu servise goturmeyi dusunuyordum

  112. Idil dedi ki:

    Gercekten ise yariyor ben yaptim ve sorun kalmadi, deneyin ☺

  113. Hilal dedi ki:

    Çok teşekkürler sorun düzeldi çok şükür

  114. Melih dedi ki:

    Elinize emeğinize sağlık

  115. hilzey dedi ki:

    Allah sizden razı olsun denemeden once pek umudum yoktu ama harbi işe yaradı:))

  116. yavuz dedi ki:

    Valla helal olsun size düzeldi gerçekten bundan sonra buradayım saolun varolun

  117. Aliyeva Meryem dedi ki:

    Cokk tesekkur ederim Allah razi olsun sizden

  118. deniz dedi ki:

    Allaşkına güncellemeleri nasıl kaldırıcam. Anlamadım, biri anlatabilir mi?

  119. ŞAHİN dedi ki:

    Merhaba,
    Sorunu CM Securty yi yükleyerek çözmüştüm fakat bu sefer de şarzın çabuk bittiğini farkettim.
    Google güncellemesini kaldırmam yetti. Play Müzik i geri güncelledim sorun olmadı.
    Teşekkürler,

  120. mehmet dedi ki:

    Cihazımda system UI durduruldu diyor ya bu sorunu nasıl çözebilirim.
    (Admin’in Cevabı:)
    Merhaba Xumar
    Google play ve Play müzik güncelleştirmelerini kaldırmanız yeterlidir.

  121. xumar dedi ki:

    play ve play müzikteki güncelleştirmeleri kaldrdıktan sonra sorun düzelmiştir. Allah razı olsun sizden

  122. U. Orkc dedi ki:

    Allah razı olsun telefonum düzeldi

  123. Elif Ayla Dereci dedi ki:

    Gerçekten çok teşekkür ederim işe yaradı. Com.android.systemui deki hata çözüldü

  124. Şêxmus emen dedi ki:

    Çok işime yaradı kesinlikle tek çözüm harika paylaşım teşekkürler

  125. Şêxmus emen dedi ki:

    Dediklerinizi yerine getirdim
    Sizden önce cm sectury ekledim oldu kaldırınca tekrar geldi en son sizin yazıyı gördüm gogle kaldırdım oldu tekrar güncelledim hata geri döndü yine kaldırdım daha sonra tekrer deneyeceğim ama goggle siz olursa yani sıkıntı yaşamaz isem daha da güncelleme yapmam size de Teşekkürler

  126. İsminiz dedi ki:

    Sorunum çözüldü güzel anlatım için teşekürler. Allah razı olsun

  127. Leyla dedi ki:

    Çok işime yaradı kesinlikle tek çözüm harika paylaşım teşekkürler

  128. cumhur dedi ki:

    Sorunum çözüldü. Emeğinize sağlık.Teşekkürler

  129. seyfi dedi ki:

    Teşekkür ederim sorunum sayenizde çözüldü.Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

  130. ahmet kvk dedi ki:

    Çook tşk.halloldu.

  131. Mehmet dedi ki:

    Valla Tebrikler sorun duzeldi. Uygulamalarimdaki google programinin guncellemesini kaldirdim sorun düzeldi

  132. Uğur dedi ki:

    Merhaba arkadaşlar bendeki sorun ekran görüntüsü almaya çalışırken geliyor ekran görüntüsü alamıyorum güncellemeleri kaldırdım ama yinede olmadı aynı ne yapmalıyım?

  133. Efe dedi ki:

    Allah sizden razı olsun dememedigim yontem kalmamıştı. Telefeona aynı gun üç kez format attım gene ayni hata gelmişti. Sayenizde bir dakikada kurtuldum elinize emeginize sağlık.

  134. Beycan dedi ki:

    Hayatımda ilk defa forum sitesine yorum bırakıyorum ama cidden teşekkür ederim.

  135. E.AKILLIOĞLU dedi ki:

    Çok teşekkürler ya gerçekten en kisa yoldan zahmetsizce halloldu sayenizde emeğinize sağlık :)

  136. Ergin dedi ki:

    Gerçekten süpersiniz.çok tşk.ederim.günlerdir canımı sıkıyordu.nihayet kurtuldum.sanırım tel.la derdim olursa ilk başvuracağım yer bu site artık.

  137. Sibel dedi ki:

    Teşekkür ediyorum

  138. Ramazan dedi ki:

    Teşekkür ederim google güncellemelerini kalkması ile düzeldi

  139. Necdet dedi ki:

    Tesekkurler

  140. ferman dedi ki:

    Baska Bir soruna Yol acti.
    oncelikle tesekkurler sorunum çözüldü. Ama google play guncellemesini kaldirimca Youtube, haritalar vb programlar acilmiyor. Acrigimda “google playi guncelleyin ekranina yonlendiriliyor” ne yapmaliyim

  141. Kader dedi ki:

    Benim sorunum hala devam ediyor
    Google ve play muzik guncellemelerini kaldirdim hatta ikisinide devre disi biraktim ama hala duzelmedi cozum getirir misiniz?

  142. Levent dedi ki:

    Sitenize girdiğimde hiç olumlu birşeyle karşılaşacağımı düşünmüyordum. Bu kadar kolay çözülebileceğini tahmin bile edemezdim çok teşekkür ederim….

  143. Selim dedi ki:

    Teşekkürler teknolojidolabı ?

  144. Melike dedi ki:

    Süpersiniz :)))

  145. Şükran dedi ki:

    Altın değerinde bilgiler elinize sağlık

  146. kazzzım dedi ki:

    on numara beş yıldız bir yazı olmuş

  147. Kübra dedi ki:

    Teşekkürler teknolojidolabı

  148. Semmih dedi ki:

    Teşekkürler teknolojidolabı

  149. seycann dedi ki:

    Çok teşekkür ederim.

BİR YORUM YAZ

Resimde görüneni kutuya yazınız: *

Bunlarda İlginizi çekebilir:
En Efsane Pokemonlar 1
En Efsane Pokemonlar

Kayıp iPhone’ un Sahibini Siri’ den Öğrenin! 1
Kayıp iPhone’ un Sahibini Siri’ den Öğrenin!

Lenovo Vibe P1 Format Atma
Lenovo Vibe P1 Format Atma

Android Cihazlarda Kullanılmayan Uygulamalar Nasıl Silinir?
Android Cihazlarda Kullanılmayan Uygulamalar Nasıl Silinir?

Clash Royale Ender Kartlar 1
Clash Royale Ender Kartlar

Kapat